Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-14, 14:08
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: ..åter till Karpathos....

Lordag 14 september.

Hej Ylva!!
Nan direkt vinfabrik pa Karpathos har jag inte hort nat om, men daer jag var sag det semi-professionellt ut, och det kanske finns nan som framstaeller storre maengder vin...ska kolla detta vid tillfaelle och aterkomma i aemnet.
Fran Olympos till Avlona gar det finfint att aka med vanlig bil. Det aer vael bara de sista hundra metrarna till Avlona som inte aer asfalterad. Men ska man vidare,forbi Avlona och ner mot Tristomo,sa gar det naturligtvis laettare med en jeep. Fast vaegen tar slut ca 4.5 km innan Tristomo,och sen far man knalla.....

Igar bidde det inte mycket jobba, for det var over 30 grader och inte sa mycket vind heller,vilket gjorde det lite kladdigt, vad man aen gjorde, eller inte gjorde...
Iallafall badade jag en vaenda, for jag hittade Tomas och Bingan nedanfor Kalimera. Hade med mej mandolan,och det satt ett gaeng norrmaen och dito kvinnor, sa jag fick spela de tva norska bitar jag (naestan) kan...
Sen blev det Pelagos pa kvaellen, och en hel del gamla bekanta hade kommit pa torsdan, som aer den Stora Bytar Dagen.... De Fyras Gaeng fran Jakobstad hade kommit och satt troget naera scenen. Det var trevligt att se dom igen !
Idag lordag vaknade jag av att Rolf Overstrom kom knackandes pa dorren, sa det var bara att forsoka vakna till liv och dra igang lite fika och brod och diverse......
Som tur var hade jag fatt tag i surdegsbrod, och det gillade Rolle, plus att han fick smaka en excellent prosciutti.....Sen satt vi en stund pa balkongen och snakkade.
Efter besoket gick jag ut och vattnade traegarn, for Andreas mamma Rogopoula var eventuellt pa gang, for hon gillar att dona i Florida Studios stora traedgard.
Sen kom Andreas och Alex, och med forenade krafter fick vi igang en Fiat, som hade statt daeruppe i flera veckor,sa jag ska visst haemta Rogopoula vid halv sextiden och kora upp henne och sen kora henne tillbaka...Hon aer visst 94 ar eller sa, men fortsatt pigg.
Mikke
Svara med citat