Ämne: Ny på Tinos
Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-16, 17:34
magicaspell magicaspell är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012
Standard Sv: Ny på Tinos

Nu har jag varit hemma lite mer än en vecka och hunnit smälta alla intryck, Tinos är verkligen fint. Agnantio var verkligen super och Nikos gjorde allt för att vi skulle trivas. Vi åkte en busstur runt ön för att få en överblick, så nästa gång vet vi vart vi ska åka.Jag håller med dig Janne, Vilka fina byar! Skulle velat stanna på flera ställen, bl.a. på det härliga torget i Pyrgos
Tipsen jag fått var super och vi trivdes gott på både Malamatenia och Aithrio (vilken mat!) Åt t.o.m. stifado på kanin, det är inte på alla ställen det går att få!. På Malamatenia visste de direkt att det var du Lissi som bla. rekommenderat oss att gå dit Vi var på Ag Fokas nästan varje dag. Vi åkte till Kolymbitra en dag men lyckades pricka in en dag då alla barnfamiljer var där, så det var ganska trångt och stökigt, längst bort på Ag. Fokas var det nästan inga människor så där stortrivdes vi.

Mykonos var något helt annat, stökigt, bökigt dyrt, men Mykonos är Mykonos och kommer alltid ha en plats i mitt hjärta, (var där 1981 o 1988)
Tack än en gång för tipsen!
Hälsningar Åsa
Svara med citat