Sv: ..åter till Karpathos....
Tissda 24 september...
Ida uppsteg jag vid sjutiden,frukosterade ngt och nedfor sedan till Pelagos for att borja med dorren. Innan sjaelva maleriet, sa fick jag dessutom snygga till efter dom som satt dit karm och dorr.Skum,etc som blivit over, samt sen stack jag och kopte spackel. Det heter stocko peau grekiska.... Sa innan jag kunde borja mala, sa var nog klockan bortat halv tio.Sen skulle ju allt slipas oxo.
Det gar inte sa fort att mala dorrkarmar,for man vill ju inte att faergen skall komma pa vaeggen och golvet, sa det maste maskeras hittan och dittan. Musik under arbetet har jag i telefonen plus en liten batteridriven forstaerkare....Det kunde inte vara baettre torkvaeder, men jag hann bara stryka dorren pa ena sidan,men jag fortsaetter vael imorrn. Chroni kom forbi for att kika och han var nojd.
Fem timmar me karm & dorr peau raken blev det idag, med lite fika emellan.Hoppas nu bara dorren torkar tillraeckligt,sa vi kan lyfta in den och haenga peau den peau gangjaernen innan folket strommar till vid attatiden....
Tinkle now behind this door,
but please don't do it on the floor...;-)
Nu peau Zephyros, Maria,hennes moder Sophia samt Garden Villa's bulgariska staederska sitter och snackar. Dax for lite lunch innan Andreas kommer puttrande peau sin Vespa...
Mikke
|