Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-25, 14:59
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: ..åter till Karpathos....

Onsdag 25 september.
Tack Blossan !!
Soeau kom jag ivaeg ner till Pelagos vid 10-tiden idag och grep mej an med att mala baksidan peau dorren.Som tur tog jag med en av mina tvenne pann-lampor, vilket var tur, for att mala i ljuset av den svaga dass-lampan,hade inte vurt enkelt.....
Sen,med tanke pa den daliga ventilationen,sa ringde jag Andreas och fragade om jag fick lana forlangingssladden,som vi brukar anvaenda naer vi borrar upp torkstaellningar, och det fick jag. Sa snabbt dit med den och fram med en flaekt, som redan fanns/finns peau Pelagos. Sen ivaeg och fick lite lunch, och sen tillbaka.Da blandade jag ner lite vit faerg i den bleau, och fick en annan nyans. Da malade jag de lister som sitter peau dorren i form av tva rektanglar. Detta gjordes peau fri hand, men resultatet bidde hyfsat....
Under tiden kom bl.a The Terrible Twins, tva grabbar (tvillingar) som lagar allt elektriskt, och dom aer roliga som busen dessutom...Snakkar i mun peau varann och det aer inte helt laett att skilja dom at....Dom var daer och bytte ut varmvattenspatronen i diskmaskinen. Sen kom den lokale laskedrycksdirektoren for leverans av dels vatten och dels Box laskedrycker, som den lokala drycken heter....Den aer riktigt god, och jag koper den alltid. Det visade sej att han varit i Hudiksvall (!) 1989 och stannat daer hos goda vaenner i en och en halv manad minsann !! Provat bade skridskor och skidor hade han.....
Efter att dorren var malad och golvet staedat, sa bytte jag handtag in till damernas toalett oh fixade baegge staengningsmojaenerna, det aer skjutregel, d.v.s en metallstang som man skjuter in i karmen. Allt som fattades var lite olja,sen funkare fint....
Nu peau Zephyros och vaentar peau Andreas, for uppsaettning av de tre sista torkstaellningarna....
Svara med citat