Sv: ..åter till Karpathos....
Freda tjussjunde sept.
Igar kvaell pep jag ner till Pelagos for en liten stund. Jag brukar sitta utanfor koket och har gaerna med mej en bok.Daer kan man oxo prata med folk, for scenen aer allra laengst bort doeau. Snakkade lite med Jakobstadgaenget och evensou med ett hollaendskt par som prexxist kommit till on. Sen bidde jag lite trutt, och scootrade hem.
I morse knackade det peau dorren, och det var (som vanligt) den snaelle och lange finnen Rolf Overstrom. Som vanligt bjudde jag peau kaffe peau balkongen. Han stannade nan timme, sen for han ivaeg for sin vanliga timme med en bok. Hans dam fran Abo kommer visst ikvaell. Roffe ska feau det kaffe som blir over plus pappersfiltren...
Sen tog jag mej i kragen och gick ut och vattnade tregarden.Den aer ganska stor och vattentillgangen aer begrensad, sa det tog ca 2 timmar.....Haer gaeller det att inte dutt-vattna, utan halla pa, och avenseau komma tillbaka till samma planta, naer jorden blivit fuktig och kan transportera vattnet ner till rotterna.....
Det regnade 3 minuter idag peau formiddan.Hade hoppats peau mer, men vad kan man gora at det....blott intet, men hellre litet aen inget.
Tempen ligger runt 25-28 och lite cumulusmoln finns peau himlen.
Mikke
|