Sv: Pris på middagen
Jeg er av dem som sjelden husker hvordan prisnivået er/var, men men siden jeg returnerte etter to uker på Kreta i går, har jeg ikke glemt alt ennå. prisen på vår middag varierte mellom 20 - 35 € i løpet av de to ukene. Vi spiser aldri mer enn en hovedrett, og fra 2 - 4 småretter. Jeg ser av og til når folk skriver noe positivt om greske restauranter at de nevner at det er store gode porsjoner. Vårt problem er ofte at porsjonene er for store, også når det gjelder smårettenee, slik at det er vanskelig å komponere et måltid når man bare er to. Vi har ikke tilpasset oss så godt til greske vaner at vi synes det er helt OK å la tredjeparten eller opp til halvparten av den maten vi har bestilt, bli stående igjen, slik grekerne ofte gjør.
Vi foretrekker også fersk fisk heller enn fryst, men er ikke spesielt prinsippfaste, og sjøtunge (glossa) står ofte på vårt bord, selv om den er fryst. Vi hadde et par meget gode retter av fryst sjøtunge denne gangen også. Men den norske laksen vi spiste, var fersk!!
|