Sv: ..åter till Karpathos....
Mandag 30 sept.
Var som vanligt en svaeng till Pelagos igar, och da firade vi Marco fran Jakobstad,som fyllde ar. Chroni och Florios spelade och Antoni kom med en fin tarta. Jag gav Marco en bit surdegsbrod och en bit Vaesterbottenost plus ett grekiskt mynt med Athena pa att haenga runt halsen.
I morse, eller saej runt 10-tiden sa horde jag roster i hallen och sa dok Rolle upp med sin finska dam.Raskt peau med fikavatten och sen sa satt vi i skuggan pa en altan. Sen visade jag traegarden, och efter en timme sa for dom. Jag fortsatte vattna fram till ca 12, da jag drog nerat stan,for jag hade ju tid hos tandlaekarn. Kom dit 12.20, och hans sekreterare beraettade att han minsann var i Athen.... Jaseau, det aer han.....hm.....Finns det nan ny tid denna vecka da ?? Njaaaej....kanske.....
Har kollat biljetter och det finns en enkel biljett (Airtours)fran Karpathos till Goteborg pa torsdag 3 okt och en enkelbiljett ( Apollo) sondag 6 okt och baegge ligger runt 3000 SEK....
Iallafall gjorde dom det igar, sa jag ska kolla ifall dom har saenkt priset....Det kan ju verkligen inte vara manga som flyger enkelbiljett fran Karpathos till Sverige i oktober...
Intressant nog soeau kostade det MER att flyga Rhodos- Sverige....
Spaenningen aer olidlig, fortsaettning foljer...
Mikke
|