Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-02, 11:50
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: ..åter till Karpathos....

Onsdag 2 oktober.
Igar efter kapandet av den stora BenjaminFikusen,sa fikade vi och satt vid baren. Efter ett tag sa foreslog jag att vi skulle ta och trimma den stora Ficus Robusta naer vi aenda var svettiga och dammiga... Sagt och gjort, vi tejpade fast de sma sagarna vid nagra traeskaft och skred till verket. Doeau kunde vi sta pa marken och saga lite grenar, sa det var gjort peau nan timme.Sen slaepade vi blad och grenar dit vi hade slaepat Benjamintraedet...
Sen blev det (forstas) Pelagos peau kvaellen, men det aer lite surt att jag missar sista kvaellen,d.v.s peau lordag, men jag far vara glad for det som varit....
Idag haver jag grovstaedat och vaskat klaeder, samt lagt iordning. I morse vid sextiden vaknade jag av att regnade ordentligt.Tyvaerr inte mer aen ca 10 minuter, men det hann komma ner ordentligt med vatten....
Fick tag i Elias angaende vykortet, och fick carte blanche, d.v.s han overlaet till mej att avsluta/rita det sista. Sa nu kan jag fa korten tryckta pa universitetet naer jag kommer hem.
Just nu peau Zephyros, och Nadja och Maria haller peau att gora iordning for vintern.Andreas kommer senare i em och Manolis Panaretos har lovat ge mej lift till flyget imorrn. Det aer manga svenskar som ska med samma plan och det lyfter lokal tid 13.25 och landar vid 4-tiden peau Landvetter. Lite lyxigt att flyga direkt till Sverige....
Nu upp till Garden Villa med det som ska ner i kaellarn, klaeder,mc-hjaelm, konserver,tvaett-och diskmedel,etc, mm....Som kan vara bra att ha naer jag kommer ner naesta gang. Av tandlaekarn Spanos haver jag icke hort ett knyst,men jag aer glad for det som lagades....Finske Rolle med dam aer nu peau Kassos, dom tog en bat fran Pigadia i morse. Han far det kaffe som blir over samt diverse annat, som kan va bra att ha....
Mikke
Svara med citat