Sv: ..åter till Karpathos....
...peau Garden Villa var det lugnt, for Minas och Sophia var nog uppe och matade djuren i Menetes, soueu jag staellde grejerna vid kaellardorren och gick sen och plockade en plastkasse full med lagerblad. (Laurus Nobilis)
Dom fryser jag in hemmavid och jag haver oxo gjort snaps peau bladen. En naeve blad och en liter 30% vit sprit en manad.Sen rundar man av smaken efter tycke och smak med lite honung.
Sen till English Jon's staelle med lanade bocker och en engelsk flagga. Ingen hemma, men bockerna lades peau bordet i pergolan och flaggan (Royal Navy ) haenges upp med klaednypor (mandalaki) pa torklinan....Traeffade sen bade
Sen till stan och kopte olivtval, dels for eget bruk och for andras. 4 hg proscioutto som skaffning peau resan,passar fint bade till frukt och annat. Nu ska jag leta reda pa lite kretensisk raki....
Idag lite blasigt, men bleau himmel....
Prexxist nu kom Andreas och Sofia hem fran Athen. Andreas aer nojd med traedavverkningen, soueu nu har han ( och Minas) bara att ta ner tva stammar peau en Benjaminfikus uppe vid Garden Villa.....
Mikke
|