Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-05, 10:00
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Åter till Cykladerna. Hösten 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Fint att ni matar lilla fölet!
Jag lade märke till att de flesta taverna och hotellägare och taxichaufförer fortfarande använder sig av gamla mobiler.Jag antar att de är lättare att hantera.
Har ni sett samma sak?
Ha det så bra!
Jag tror att det beror på att de är billigare, helt enkelt. De smartphones jag sett på öarna har ofta varit usla Kinakopior av t ex iphone. Billiga men dåliga. Då står sig en äldre knapptelefon av känt märke mycket bättre.

Arne: To Kamari... Det var där jag beställde vin och arni, lamm, som var kvällens specialité. In kom en kvarts karaff vin och ett rejält dricksglas klar, finkeldoftande vätska.. Jag tyckte att det verkade märkligt att man fick bjudspriten före maten istället för efter men sippade artigt på den vedervärdiga spriten.

Maten dök dock aldrig upp. När jag till slut efterlyste den stod servitören som en fågelholk. Arni? Men ni beställde ju raki?

Han hade hört fel. Helt utan att röra en min tog han emot turistens märkliga beställning på vin och sprit till middag. Och när detta till slut uppdagades var lammet slut, jag vrålhungrig - men vi skrattade gott båda två.
Svara med citat