2013-10-12, 18:08
|
 |
|
|
Reg.datum: maj 2005
|
|
Sv: båtluffa sommaren 2014:)
Citat:
Ursprungligen postat av lillii
Har nu försökt kolla upp lite själv ang priser på färjor,flyg och hotell ang båtluffning till Skiathos,Skopelos,Alonissos.
Vi hade som sagt tänkt att tillbringa 3 veckor på dessa öar,1 vecka på varje.
Kollade lite på olika hotell,blev dock lite förvånad att det redan var ganska uppbokat??man måste vara ute i god tid eller??det ska ju klaffa med flyg mm?
Såg att man kan köpa flygstolar med Airtours till Skiathos,är det någon som har åkt med dom och vad låg priset på ca?
Hur lång är båtresan mellan öarna?tänkte börja med Alonissos och vad ligger biljettpriserna på?
Hoppas på massor av hjälp hur vi går tillväga på smidigast sätt.
Mvh lilliii 
|
Hej igen,
Jag åkte till Skopelos med Airtours i somras, dock som charter. Då åker man till Skiathos, då Skopelos inte har flygplats. Från Skiathos åker man sedan båt ca 1,5 timme.
I mitt pris ingick flyg, hotell och transfer. Allt landade på ca 5200 kr. Transfer (buss och båt) gick på 312 kr enkel resa och per person, som jag bokade via Airtours. Att priset blev ca 5200 kr är för att jag åkte som ensamresenär, och då blir priset alltid högre än när man åker minst 2 personer. Sen kanske det är skillnad mellan charter och flygstol.
Att åka med Airtours är och går lika bra att åka med, som att åka med Apollo (som också åker till Skiathos). När jag bokade min resa i somras så jämförde jag resan mellan Airtours och Apollo. Samma paketresa mellan bolagen skiljde sig med några tusenlappar. Apollo var dyrare där resan nästan landade på 9000 kr totalt, så mitt val vart ganska lätt - Airtours.
Det ni kan göra är börja med ön längst bort, vilken är Alonissos. För att sedan ta er till Skopleos och sist Skiathos. Båtresan till Alonissos kan nog ta ca 2 timmar då båten ska stanna på Skopelos först.
|