Sv: Var på Lesbos är det myigast att bo?
Om stranden är viktig kan Petra eller Anaxos vara ett alternativ. Jag tyckte att det var enkelt att ta bussen dit både när jag ville bada och för att äta på kvinnokoperativet. Stranden centralt i Molyvos består av stora stenar men det finns en bättre strand utanför. Molyvos är en liten stad med mycket charm och många backar. För mig som har dåliga knän är det jobbigast att gå utför men nästan inget problem upp för backarna. Andra kan nog uppleva det annorlunda så det är nog inget drömställe för den som är rörelsehindrad.
Jag gillar små ställen och skulle säkert trivas i Petra också men Anaxos skulle kännas för litet. I Molyvos finns det mycket att kika runt på och det boende jag valt har en otrolig utsikt. Hoppas lite på samma känsla som förra gången när jag bodde i ett hus med fem rum mitt i ett grekiskt bostadskvarter. Det är också mycket fint nere i hamnen med alla ställen som finns där. Där och nere vid havet finns bra boenden. Så vad man ska välja är en smaksak.
Stranden i Agios Isidoros var finare än den i Molyvos och vi hade ett toppenboende nästan direkt på stranden med en charmig trädgård och en underbar värdfamilj. Det var dock inte ett charterhotell. Där var jag med min dotter och äldsta barnbanet som då var 1,5 år och den lille var kvar i magen. Passade oss väldigt bra men orten i övrigt var inte så charmig som Molyvos och vägen in till Plomari var bara ok att gå på i dagsljus.
Eva
Senast redigerad av Eva L den 2013-10-24 klockan 09:27.
|