Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-12, 17:44
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Att borda ett flygplan

http://www.svd.se/naringsliv/sa-bordas-ett-flygplan-bast_8716922.svd?sidan=1#article0

Intressant läsning. När man kommer till slutet av artikeln kan man läsa om olika metoder. MEN, dom har glömt en viktig aspekt; Det bygger ju på att utropet vid gaten är t y d l i g och på begriplig engelska. (har det hänt nån gång?)
Jag får nog dra ner skämsmössan och erkänna att jag ibland tillhör en av dom där tre "coola" som det pratas om . Faaast, jag kan nog sitta på en närliggande pub, väl medveten om att dom inte åker utan mej. (Kostar ju en del att lotsa ut 178 pax att peka ut väskor ) Har lyckats med bedriften att bli uppropad: "ding dond, passenger mr Gustafsson, please proceed immediately to gate n...", såväl på ARN som på Frankfurt.
Men jag har skärpt mej en del sedan jag missade en BA-flight på London Heathrow (=£290).
Iaf, hur gör ni andra? Står ni först i kön en halvtimma innan dom öppnar? Sitter ni och väntar till utropet och rusar upp? Glider ni lugnt in i 50-meterskön direkt från duty free?

Senast redigerad av para poli den 2013-11-12 klockan 18:02.
Svara med citat