Citat:
Ursprungligen postat av ricky
JOm jag får ta mig friheten att använda välbekanta forumisten "Lissi" som exempel. (Du får slå mig blodig om du tar illa upp Lissi)
Jag vet att Lissi reser ofta och mycket. För Lissi så handlar det om att komma iväg smidigt och billigt. Ju billigare ju bättre för då kan Lissi antingen resa mer eller vara borta längre. Helt rätt tänk!
|
Du får gärna ta mig som exempel, men jag har bara flugit 3 ggr med Ryan Air hittills. Jag hade ingen lust alls att boka med dem efter många skriverier men kom på att det var ju svårt att klaga på något man aldrig provat. De tre resor vi gjort med Ryan Air hittills är en från Skavsta till Chania i april och 2 i somras/höstas från Kalmar till Girona. Tre VÄLDIGT trevliga och bekväma resor! Annars har vi genom alla år mest flugit från Kastrup till Aten, inte alls särskilt billigt från Kalmar. Då har det oftast blivit SAS sen Sterling kursade och SAS har bara blivit sämre och sämre och dyrare och med sämre avgångstider är min uppfattning. Dessutom har de sämre punktlighet nu än förr.
För oss är det TOTALPRISET på resan som är viktigt med resa till flygplats med tåg eller bil, ev övernattning innan avgång, parkeringsavgifter mm + boendet på plats. Vi gör hellre flera korta resor än en jättelång!
Vilket bolag det sen är "skiter" vi i om ni ursäktar uttrycket. Vi ser också flygresan som ren transport och lägger absolut inte pengar på speciella säten mat eller dyl. Pengarna vill vi använda på resmålet!
Vi är aldrig borta länge...detta år har det varit två 4-dagarsresor från Kalmar, En vecka på Kreta och i Alicante (Norweigan från GBG) två tvåveckorsresor till Tinos från Köpenhamn. Så mycket som i år har vi aldrig rest och kommer aldrig mer att göra. Det är de tre superbilliga resorna med Ryan Air som gjort det möjligt! Hemma lägger vi nästan inga pengar på annat än mat och hyra och bil.
Det som är jättekul med Ryan Air är ju att man hittar resor och resmål man aldrig skulle gjort annars just pga att man kan flyga så billigt!
Vi skulle åkt till Karlstad tre dagar i bil från Kalmar med tre övernattningar på hotell innan jul. Men så satt jag en kväll och kollade Ryan Air från Skavsta i december och fann att en vecka med dem till Paphos på Cypern för 1500 kr för BÅDA inkl transfer från flygplatsen och sen en enrumslägenhet 7 nätter med balkong och pool via Booking.com för knappt 1200 kr är faktiskt vad bara hotellet i Karlstad skulle kostat oss tre nätter. Resan i bil och parkering är billigare till Skavsta än till/i Karlstad och maten roligare på Cypern.....Som sagt...man kan välja och prioritera... Jag är pensionär och har VERKLIGEN ingen skattkista att ösa ur..
Nästa års resor är 2 charterresortill Kreta från Växjö med Fritidsresor....och en JÄTTEBILLIG resa med Ryan Air till Krakow....en vecka för 2 pers inklusive hotell i centrala Krakow ca 3000 kr för båda! Plus resan till och från Skavsta. Men då är vi 4 i bilen då vi ska åka med vänner.
Ricky, Ska Du ha en VERKLIG Ryan Air expert att bolla med så ska Du ta CarinaN

Lissi