Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Tack Riitta! Jag är ju så nyfiken, vill se mer... vi får se vad det blir, det blir ju Grekland, det kan aldrig bli fel! 
|
Fortsätt vara nyfiken på nya platser och erfarenheter berikar livet. Jag tycker att det är ett ganska kärt nöje att fundera över framtida resmål.
Det kan vara svårt att få allt på ett ställe och det brukar jag försöka ställa in mig på. Jag har besökt flera av de öar de väljer mellan och de är underbara på lite olika sätt.
Om ni gör en ö-luff liknande den jag gjorde vid min sista resa till Folegandros kan ni få med både pytteöar, öar med fantastiska stränder och Folegandros med sin vackra och speciella Chora men där det är en bit till stranden.
Amorgos är underbart.
Molyvos är absolut inget mini Chania i någon bemärkelse. Jag tycker Rickys uttryck oturistiska turister är lite mitt i prick.
Vilken månad reser ni? Karaktären på de olika öarna kan variera mycket mellan hög, mellan och lågsäsong.
Folegandros är lite av en kultö för både greker, italienare och många andra så mellan 15 juli-20 aug kan det vara fullbokat där.
Eva