Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ
Jag har då hittat flyg med SAS från Luleå till Aten en onsdag morgon, ankomst Arlanda 07 20 och vidare till Aten kl 07 55, alltså 35 minuter mellan planen. Eftersom alternativet finns som genomgående bokning så är det ju OK enl SAS, men jag är ändå väldigt tveksam till hur det verkligen funkar. Bagage får man väl kanske skippa, det må så vara, men vi ska ju hinna ta oss mellan inrikes och utrikes och sen där antar jag att man måste genom säkerhetskontrollen också vilket ju kan ta sin tid. Ibland är det ju väldigt lång kö där, men då kanske man måste fram med armbågarna och helt enkelt tränga sig före i kön
Maria
|
Jo det är realistiskt. 35 min är OK att boka mellan Inrikes (term4) och flyg till Schengendestinationer (term5) på Arlanda. Detta under förutsättning att man bokar en genomgående resa på ARN.
Garantier för irregulariteter kan man aldrig ge men med en sådan biljett är du ändå garanterad att bli ombokad till första möjliga förbindelse till ATH.
Tyvärr kan det kanske bli svårt att få med Milos-biljetten i samma routing.
Kö i säkerhetskontrollen kan man drabbas av ibland och, som du skriver, då får man kanske använda sina armbågar eller ödmjukt fråga om man kan få smita före.
Ha en bra resa!