Citat:
Ursprungligen postat av SteffTee
Alla flygbolag gör tidtabellsändringar.
Ju tidigare man bokar desto större risk är det att man drabbas.
Allt har naturligtvis en kommersiell bakgrund och att lägga ett tidtabellspussel är ingen lek. Det är åtskilliga parametrar som skall tas hänsyn till. Flygplansflotta, besättningsslingningar, anslutningsflyg, samarbete med andra StarAlliancebolag, ansökan om Slot-tider mm mm.
Den ökade konkurrensen har gjort att bolagen är mer aktiva vad gäller tidtabellens påverkan för försäljning och därför justeras nog tidtabellerna oftare nu för tiden än tidigare.
För det som drabbas är det naturligtvis olyckligt men bolagen anser nog att det ändå är en kommersiell vinst i att då och då göra dessa justeringar och därmed attrahera fler presumtiva resenärer.
Tyvärr blir det nog en del bad-will och tappade resenärer också.
|
Jag har förståelse för detta.
Jag tycker dock att det är märkligt, att representanten för den bokningssajt jag avände, berättade att hon tillsammans med en SAS representant, idag på förmiddagen, hade gått igenom vilka alternativ som jag hade.
De kom fram till ett förslag på en avgångstid som jag accepterade, men en timme senare var även den borttagen (jag kollade även själv på SAS hemsida).
Jag är glad att allt till synes just nu

, har löst sig på näst bästa sätt och att det inte kostat mig mer än ett extra dygn i Grekland (det kan ju räknas som en bonus)

.
Hoppas bara att det håller till i morgon och framöver.
/Lena