Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-30, 14:31
Oline Oline är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009
Standard Sv: Vart åker vi?

Jag har varit på Karpathos två gånger och den ön är mycket, mycket finare än Samos så den ön skulle ni gilla. Stränderna är helt fantastiska och även de slår Samos stränder med hästlängder. Det blåser på ön men det störs man inte alls av så av den anledningen ska du inte tveka ett dugg. Det behövs vind eftersom det är väldigt varmt. Vi bodde på Socrates som finns på Airtours och det är ett väldigt bra hotell som ligger lugnt. Det tar ca 15 minuter att gå till centrum därifrån men det är bara skönt att få promenera lite. Man ska absolut hyra bil och åka till Kyra Panagia, Apella, och Lefkos för stranden i Pigadia är inget speciellt. Man tar lätt bussen till Amopi som är närmaste bra strand.
Skiathos var den första ön jag besökte och den var min favorit länge. Nu funderar vi på att åka dit igen efter sex års uppehåll. Det är en liten ö med en mysig stad och fina sandstränder. Det är lätt att ta sig till nya stränder varje dag med buss eller båt.
Efter att ha besökt Karpathos, Patmos och Kefalonia så har Skiathos fått konkurrens som favoritö.

Lycka till med ditt val!
Svara med citat