Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-31, 15:25
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Kreta i Vinterskrud 2013 - 2014

Kalisperases alla greklandsvänner. Även här uppe i norr så är det nyår och jag är utsparkad från lasarettet inför detta nyår. Jag önskar alla mina vänner ett gott nytt år och hoppas att 2014 blir något bättre än 2013. Jag säger och skriver inte så mycket nu för tiden, men jag följer med A & B på deras resa. De lever ett liv som jag egentligen skulle levat om jag vore frisk. Det är spännande att få följa med på en resa i mina trakter och jag både känner smaker och lukter genom texterna. Vardagen är sig lik även om vi är i ett annat land (Kreta). Nu fick ni en betoning igen om ett annat land! Grekland är Grekland och Kreta är och förblir Kreta! I går kväll såg jag Alexis Zorba för jag vet inte i vilken ordning. Men jag fick en resa hem igen. Anthony Quinn är Alexis Zorba utan tvekan. Filmen är svartvit, men i mitt sinne så är den en färgfilm för att jag fyller i det svarta med färgerna från mitt minne. Jag själv är nog lite av Zorba i själen och har hans livsgnista. Hur skulle jag annars ha klarat mig genom åren. Nu stal jag lite utrymme från A & B men det struntar jag i för jag hade något att säga. Ytterligare ett stort tack till Janne som fortfarande orkar hålla på med oss som är frälsta på detta land. Jag skulle ha kunnat skriva i min egen hörna, men hade inte lust till det utan jag är med på resan Birgitta och jag hoppas du känner min närvaro! Ät inget jag inte tycker om! I övrigt så önskar jag er en god fortsättning och hoppas att vi kommer att träffas i framtiden. Jag ska ner till Umeå och fixa till en starroperation i vår och det skulle vara kul att träffas då om det går. En fika på stan eller något liknande i all dess enkelhet.
/Ulf
Svara med citat