Hej, nu har jag suttit och læst en massa resebrev och kollat runt hær på forumet. Har ænnu inte bestællt nån E-Guide, men det ska jag så fort jag vet vilka/vilken ø som passar mig och min tjej bæst.
Vi tænkte resa runt Juni-Juli denna sommar som kommer.
Jag har varit på Naxos redan och æven Kreta så vill inte tillbaka dit æn på ett tag.
Men man ær inte helt problemfri så man har lite ønskemål som gør att ni experter på grekiska ø-værlden ska kunna haja till och hjælpa mig med det hær valet.
Ønskemål:
- Fina och många val av ljuskorniga sandstrænder som INTE ær øverfulla fast det ær høgsæsong, en Ø som har før många och før fina strænder i antal till turister.
- En Lugn och stillsam ø utan miljoner turister och folk. (klarar oss bra utan fest nær vi vill slappna av).
- Mysiga tavernor med supergod fetaost och mysiga grænder man kan tappa bort sig i.
- Lætt att ta sig runt øn till strænderna från dær man bor.
- Vill nog bo i den størsta byn på øn eller i Chora men ændå har nærheten till dom bra strænderna.
Jag har varit inne på Skopelos, Samos, Skiathos, Karphatos. Men vill gærna ha nåt annat alternativ som kanske ær ænnu bættre...
Tack på førhand och hoppas ni kan hjælpa mig och min tjej med det hær
Berætta allt ni kan, och lægg gærna till en rekommendation om vilket hotell man ska vælja också till anslutning av ert val till ø