Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-03, 15:37
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: båtluffa sommaren 2014:)

Som oftest får man et rimligere tilbud direkte hoteleier.. naturlig nok da bookingselskapene også skla tjene noen kroner.
Men det hender man kan få riktig gode priser hos bookingselskapene også, betydelig mindre enn direkte hos hotelleier , men da gjerne på et hotel som har problemer med å leie ut sine rom. Det trenger ikke å være forde det ikke er et bra sted å bo, men forde stedet er mindre kjent/omtalt slik at folk rett og slett ikke vet om det.
Send mail til de hoteller/apartments dere vil bo på og be om et tilbud. Etterpå kan dere jo sjekke opp på f.eks. booking.com om dere fikk et bra tilbud og deretter bestemme dere for hva dere velger.
Fordelen med booking.com er at man kan velge en pris som gjør at man kan avbestille , ofte intil en dag før, uten omkostninger... og man slipper og levere fra seg kortdata til ukente hotelleiere.

Sist sommer sparte jeg (reiste alene)20 euro natta ved å bestille rom på et hotel på Santorini gjennom booking.com. Dette bestilte jeg rett utenfor hotellet etter at jeg først hadde forhørt meg om pris der.... litt dårlig gjort kanskje, men sparte 60 euro på mine tre netter.

Samtidig sparte vi 120 euro for tre netter på et annet hotel på Santorini i september (nøyaktig samme rom for 5 personer) i forhold til booking.com ved å bestille direkte hos hoteleier, i tilegg fikk vi en gratis transfer

Så denne jobben, som kan ta litt tid.. må dere nok ta selv, om dere ønsker å gjøre det billigst mulig

Men uansett etterspørselen bestemmer prisen... ingen fastlåste priser på rom.
Svara med citat