Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-03, 17:55
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Kreta i Vinterskrud 2013 - 2014

Ansluter mig ivrigt till chortans vänner! All chorta är inte god, men oftast är den utmärkt. Ett bra sätt att få i sig lite livgivande grönsaker.

(Och vad gäller grönsaker är för övrigt Arne ett lika bra sanningsvittne som han är när det gäller Lipsi. I ingetdera fallet är Arne den bästa guiden, alla hans övriga förtjänster till trots)

Birgitta, dina pajer såg läckra ut. Kan det ha varit feta i två av dem och spenat i de andra två?

En grej jag måste fråga: funderar ni aldrig på att lägga om dagsrutinen för att få vara med om en härlig grekisk fest? Nyårsfesten lät ju som ett verkligt party. Om ni äter lunch så att ni inte blir hungriga tidigt och sover lite längre siesta än vanligt, skulle ni inte orka då? Det värsta som kan hända är väl att ni sover lite längre morgonen efter?

Grekiskt festande är så fantastiskt, och ett så vanligt och viktigt inslag för greker att jag nästan ser det som uttryck för en folklig kultur. Av alla grekiska festligheter jag varit med om kan jag erinra mig EN där det inte var något vidare drag - men alla andra har varit riktiga hyllningar till glädjen. Även i dessa tider, med kniven på strupen, festar det grekiska folket. Jag tycker att det är fantastiskt - och det är så synd att ni missar det för att det krockar med er klocka
Svara med citat