Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-10, 14:15
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Kreta i Vinterskrud 2013 - 2014

Bra gjort Arne!
Du håller ställningarna och undersöker fakta. Borgmästaren brukar vara en trevlig prick att möta. Du gör hela tiden typiska Wiman’ska saker. Ifrågasätter och vill ha mer fakta och bakgrund. Jag höll på att hamna i lokalpolitiken med Antonis hjälp 2003, men jag backade ur.
När jag någon gång kommer tillbaka så är ett besök i Paleo… inbokat för att på plats studera stället närmare. Birgitta hade problem med bron. Den var för mig en baggis med bil.
Det ni gör är att ni sätter nordvästra Kreta på kartan för många skandinaver som aldrig ens hört namnet tidigare. Det påvisar bara Kretas storhet som ö. Det är ingen liten skit-ö du reser till utan som jag sagt tidigare ett land i landet.
Där finns något för alla. Skogar att vandra i stränder att bada på, berg att klättra i. Även en hel del kloster att besöka i de sydligare delarna men vackra trädgårdar och stora olivlundar.
Jag har slukat ön med hull och hår. Både det som är dåligt och det som är bra. Stefan gör sina lite udda betraktelser av skuggfolket, men de finns här i Sverige också. Ni påvisar vardagen i all dess stillhet.
Snön finns på plats, men där den hör hemma! Uppe i bergen och inte på marken framför dig. Är det månne därför Kreta känns så hemma? Just nu skriver jag om sjukvården i norr och västerbotten så jag har inte lagt av. Det kommer en hel opinionssida i PT till veckan där jag ifrågasätter mycket.
/Ulf
Svara med citat