Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-29, 00:36
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Då var det bokat! Hurra!!

Citat:
Ursprungligen postat av Fenalena
När man ser strandbilder på tex Apollo så vet man ju inte från vilket strand de kommer?? Karpathos verkar ha väldigt fina stränder!! o vart hittar man främst dessa! En öde strand som man klättrar ner till är säkert mysigt men helst vill jag ha strand inom fotavstånd och gärna ett par tavernor/cantinor i närheten, Solstolar?? ej nödv och vattensporter etc - no thank U.
Jag kollade just strandbilderna på Apollo. Den första är från ena stranden i Lefkos, den andra från Kyra Panagia dit man tar sig med bil, moppe eller utflyktsbåt. På samma sätt tar man sig till Apella, stranden på den tredje bilden.

Lefkos eller Amopi? Tja, det är ungefär som Aftonbladet eller Expressen. Var och en har sina fans.

Mina intryck från en dagsutflykt till vardera stället är att Lefkos är naturskönt beläget och vackert men har alldeles för många solstolar, hotell, tavernor och turister för min smak. Amopi är inte lika vackert och har ännu fler av solstolar, hotell, tavernor och turister.*

Fördelen med både Lefkos och Amopi är dock att du har snubbelavstånd till stranden. Det har du INTE inne i Pigadia, där jag trivs. Du har visserligen nära till den del av stranden som är extremt tätbefolkad och solstolsfylld - men vill du lite mer space för dig själv får du gå 3 km. Där är jättefint att bada.

De finaste stränderna är de som du åker hyrfordon eller badbåt till.

* = detta är på intet sätt en objektiv beskrivning av Lefkos och Amopi och heller ingen kritik mot turister eller övrigt folk som trivs med solstolar. Det är min helt subjektiva uppfattning som beskrivs och jag trivs bäst i Pigadia där det också finns mängder av hotell, tavernor, turister och solstolar men där det åtminstone är blandat med vanligt vardagsliv.

Nybokad

Senast redigerad av inkfish den 2006-01-29 klockan 01:00.
Svara med citat