Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Jag tror nog att alla som väljer All Inclusive gör ett aktivt val och är nog ganska medvetna om vad som sker med näringen på orten, men det är andra skäl bakom valet, t ex ekonomiska. Alla väljer sin semesterform, vart man åker och hur man vill bo och ville inte folk ha detta så fanns inte anläggningarna. Jag tycker det ser ut som i annonserna i alla fall att AI- anläggningarna ÖKAR i antal istället för att minska. Men nu är det nog fel tråd
Lissi
|
Tyvärr tror jag inte alla är så medvetna om baksidan av AI, utan de tänker nog bara på de praktiska/ekonomiska fördelarna för egen del. Pratade nyligen med vänner som för andra året i rad bokat AI i Grekland och de hade inte alls tänkt på hur det påverkade det lokala näringslivet, utan tyckte mest att det var bekvämt för familjen. De var helt enkelt bara ute efter en avslappnande sol-och badsemester.
Dessutom beror det nog också på att de aldrig riktigt upplevt och lärt sig upskatta det Grekland som många här på Kalimera uppskattar: att resa på egen hand och verkligen
uppleva Grekland med allt vad det innebär, inklusive mysiga lokala tavernor med god mat.