...13 dar, 11 timmar och 57 minuter tess jag lyfter mot Grekland.....
Tiden går som vanligt MYKKE fortare än jag räknat med, och jag lär mej aldrig detta att fixa grejer i god tid.....Men det är väl bara att gilla läget, som det heter....
Har varit ute i trägårn fredag-lördag mestadels och donat med Lill-Hedvig, min senaste båt som ska ligga i vattnet tills isen lägger sej.
Hedvig, träsnipan min, brukar jag ta upp innan jag far iväg till Karpathos i september, och när jag kommer tillbaka haver jag icke någon båt i sjön,vilket kan kännas lite trist, med tanke på t.ex förra hösten,som var helt ljuvlig....Men nu minsann, om jag får LillHedvig någorlunda färdig, så får hon ligga kvar i spat tess jag kommer hem....Förhoppningsvis får jag nån kompis som tittar till ( och ev lånar) henne medans jag är borta......
Snart dax att plocka upp min 65-liters Karrimor ryggsäck och titta över den,det behövs nog efter 20 års resande....Passet är hittat och giltigt, billetten är utprintad i tre ex och nu har grejer köpta på Ebay kommit som ska med till öa, t.ex fällbara knivslipgrunkor med industridiamanter,etc, mm....
Snus, inte minst, haver jag behandlat i ugn 36 timmar och sen lagrat på balkongen i fem dar är färdigt för läppen.....

Några laster må man ha, och som nåt snille sa, summan av lasterna är konstant....
Mikke