Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-06, 01:20
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: till Karpathos april 2014

...13 dar, 11 timmar och 57 minuter tess jag lyfter mot Grekland.....
Tiden går som vanligt MYKKE fortare än jag räknat med, och jag lär mej aldrig detta att fixa grejer i god tid.....Men det är väl bara att gilla läget, som det heter....
Har varit ute i trägårn fredag-lördag mestadels och donat med Lill-Hedvig, min senaste båt som ska ligga i vattnet tills isen lägger sej.
Hedvig, träsnipan min, brukar jag ta upp innan jag far iväg till Karpathos i september, och när jag kommer tillbaka haver jag icke någon båt i sjön,vilket kan kännas lite trist, med tanke på t.ex förra hösten,som var helt ljuvlig....Men nu minsann, om jag får LillHedvig någorlunda färdig, så får hon ligga kvar i spat tess jag kommer hem....Förhoppningsvis får jag nån kompis som tittar till ( och ev lånar) henne medans jag är borta......
Snart dax att plocka upp min 65-liters Karrimor ryggsäck och titta över den,det behövs nog efter 20 års resande....Passet är hittat och giltigt, billetten är utprintad i tre ex och nu har grejer köpta på Ebay kommit som ska med till öa, t.ex fällbara knivslipgrunkor med industridiamanter,etc, mm....
Snus, inte minst, haver jag behandlat i ugn 36 timmar och sen lagrat på balkongen i fem dar är färdigt för läppen..... Några laster må man ha, och som nåt snille sa, summan av lasterna är konstant....
Mikke
Svara med citat