Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-24, 10:22
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: till Karpathos april 2014

tossda 24 april.
Ja, sa haver da en dag forflutit, dels med lite jobbande,dels med uppackning,komma-i-ordning. Jag har dessutom hunnit mala ett fyrtorn (!)...ja, inte ett riktigt, utan ett pa vaeggen till Nenas Taverna, den lilla tavernan, som ligger prexxist mittemot Constantinos Palace.Hon har malat om och grejat och ville ha ett fyrtorn ( faros ) och vem kan motsta en sadan utmaning....
Nena aer en mkt trevlig dam, envis som synden och som dessutom lagar god mat. Har ni vaegarna forbi, kika in vettja....
Har oxo haemtat en scooter hos grabbarna Vasilis och Stamatis pa AutoMotoCenter, nedanfor Pelagos. Behaller den fina trampcykeln, ifall det blir nan pilsner pa stan.... Fick upp cykeln till Garden Villa genom att halla den med vaenster hand, medans jag korde scootern....
Aen sa laenge aer jag emsammen pa Garden Villa, fast en katt har jag som kommer och spinner inimellan. Har oxo varit och kikat pa dorrarna pa Pelagos som ska malas, och dom sag ok ut. Karmarna var inte bytta, men det aer ok aenda.Sen tog jag bort plasten, som nan satt over skylten mot gatan.Snart dax att borja fixa daer ocksa.
Igar for jag till Aperi, dels for att tanka pa vaegen, och dels for att soka upp den tidigare kocken Frank, som tillsammans med en yngre slaekting startat en kafeneon, prexxist daer den forsta bron gar over ravinen, till vaenster. Den heter Aperito och blir saekert populaer, for det finns inte manga liknande staellen i Aperi.
Idag haver jag taenkt att sticka upp till Menetes med ca 1000 vykort till Elias, Andreas svaerfars brorsa, som startat ett (en?) liten kafeneon daer.
Solen skiner, svaga vindar och nu vaentar vi pa de forsta gaesterna pa Zephyros....det blir ca 25 personer fran Holland....Andreas far runt och staeller iordning och hunden Nimo jagar katter.....
Mikke
Svara med citat