Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-26, 19:37
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Katapola då och nu

Citat:
Ursprungligen postat av mamma mu Visa inlägg
Jag gjorde min första Amorgos resa förra året i september. Jag har ju "min" ö som jag alltid återvänder till och det är Egina. Men nu blev det en comboresa, 1 vecka Amorgos o 1 vecka Egina. Nu sitter jag och planerar årets resa, i september. Hade tänkt mej någon ny ö, plus Egina. Men jag känner hur Amorgos ropar på mej, vet inte vad jag ska ta mej till.
Jaha! Ja det är precis så himla typiskt med den där öa! Har man en gång varit där kan man liksom aldrig riktigt släppa den sen. Jag och många med mig vet precis hur du känner. Du är i gott sällskap!
Precis samma sak kände jag. När jag planerade för årets tänkta öluff i Dodekaneserna så märkte jag att jag, hela tiden och efter varje ö, kollade båtförbindelserna med Amorgos. Det hela slutade med att jag struntade i öluffen och nu riktar in mig på enbart Amorgos. Så för min del blir det en resa dit nu i slutet av juli.
Funderar även vagt på att åka en vecka eller två på höstkanten för att arbeta som volontär och rensa ogräs från åsnestigarna och/eller skräp från stränderna tillsammans med andra turister och lokalbefolkning. Men det blir i sådana fall i oktober, november någon gång skulle jag tro.

Senast redigerad av Thira den 2014-04-26 klockan 20:17.
Svara med citat