Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-07, 10:51
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: till Karpathos april 2014

Citat:
Ursprungligen postat av jan c Visa inlägg
Hej Mikke ,när du slipar har du hittat en korkkloss,sån som vi använder i Sverige .På Kreta kunde jag inte hitta någon ,jag fick fick som svar en sådan slipsvamp,fick tillverka en egen kloss.Du är som tydligen som jag tycker om att ha något för händerna,Ha en trevlig arbetssemester.
Onsdag 7 maj (och aeven 6:e..)
Nej, Jan, en san korkklots vore fint att ha, det blir till att ta med nara naesta gang....
Igar var det en aning (underdrift) hektiskt.....hann inte till Zephyros for att skriva, det var jobb peau Pelagos och Garden Villa,plus ett litet fotojobb for Nena,vid hennes lilla taverna. Skulle fota matraetter, vilket jag allri jort forut, haha....Apanaget var att fa aeta upp en av raetterna, vilket var mums fillibabba....
I vikke fall, dassdorrarna pa Pelagos aer nu peau plats, tyvaer har vaedret inte varit optimalt for faergtorkning, vilket resulterat i tryckskador i faergen.....Dom har forstas blivit atgaerdade, men resultatet aer inte helt perfekt....Far fundera ut nan losning pa att mala dorrar horisontellt utan att undersidan blir paverkad....Faergen torkade extremt langsamt, vilket jag inte hade vaentat mej....Navael, har beskurit traed vid porten till Garden Villa, och aevenseau rensat poolen, samt malat vev och staellnngen ovanpeau brunnen....
Igar kvaell naer det morknat, vid 8 - halv nietiden,sa satte Dimitris och jag upp en led-lampa vid skylten mot gatan. Inte helt laett, aven om jag hade pannlampa....
Sen vidare mot Irenes Studios, daer bor ( alltid ) Jakobstadsgaenget, och igar var Marja-Liisa och Lasse daer. Marco och Marit har varit ute och luffat lite, och kommer idag vid tretiden....
Hursomhelst, sa hade jag fixat en gitarr till Lasse, och vi satt och forsokte fa till lite engelsk och irlaendsk musik tillsammans. Det gick riktigt bra, och kanske far vi mojlighet att underhalla Marko och Marit naer dom kommit....
Idag blaser det 8 Beaufort, det maerktes uppe vid Garden Villa, men alls icke samma fermitet haer nere vid Zephyros....Himlen aer helt bleau, och det aer fullt med folk vid poolen. Nu tillbaka till Pelagos for att skruva upp krokar och satta dit lasmekanismer....
Mikke
Svara med citat