Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-08, 15:29
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hilsen fra Kastellorizo!

Takk for alle positive innlegg / response
Det e r virkelig en Paradisøy, Janne, så vakkert at man ikke får sett seg mett - og jeg skal skrive litt til, så kanskje det kommer noen bilder senere.
- jeg kan ikke og legge inn bilder direkte fra IPhone, som er den eneste elektroniske "dingsen" vi har med oss - dessuten tar jeg fortsatt de fleste bildene med min Lumix.

Jeg vil virkelig anbefale alle som har ønsket seg hit til Kzo og gjøre alvor av planene, en perle av ei øy som "kun"mangler strender, dvs vi har badet i Mandraki, men Strand er vel ikke navnet på stedet vi fant
Det er fine muligheter til bading i havet inne i byen, mange stiger ned i vannet, men noen som har badet har vi ikke sett enda, kanskje fordi det er v e l d i g få turister her.
V i har heller ikke prøvd, utover å stikke foten nedi... det var kaldt!
Men her på KZO kan man ha det veldig bra uten å bade
Med den deilige utsikten vi har tar jo frokosten l a n g tid, koselig å følge med på fiskebåtene som tøffer inn, utfluktsbåten fra Kas kommer hver formiddag, den er ikke overfylt på denne tiden den heller.
De fleste kafeer og Rest/tavernaer her har åpnet for sesongen, men ikke "Mikro Parisi" ( de vi leier av) og heller ikke "Sydney" som jeg mener å huske var Janne's favoritter! Vi har spist godt på "Alexandra" og "Lazarakis", men kanskje aller best, og billigst hos "Billy" på andre siden av havna :-) Vi har spist mest fisk hittil, en del småretter, men "Billy" griller også deilig kjøtt!
Det er veldig trivelig å sitte blant grekere om kvelden, det er hos Billy, og på kafeene på den siden av havna, grekerne er - det er overraskende fullt, livlig og trivelig stemning! Vi synes folk er spesielt vennlige her
Det er plass til mange, men nå ligger det bare et par seilbåter: inne om dagen, så kommer det inn 4- 5 til kvelden, det blir noen " middagsselskaper" på restaurantene midt i havna!

OG, Selvsagt sitter vi ikke på balkongen hele dagen
- vi sitter jo på kafeer og
Røre på oss vil vi jo og - selv om vi ikke foretar de store vandringene, liker vi godt å gå!
Vi har gått i "alle kroker og kriker" og sett oss rundt, det er flere trange fine grender enn man skulle tro bak havnepromenaden
Og, alle veier fører til Rom heter det, h e r fører de til Mandraki - vi har funnet "mange" veier dit og til Chorafia.
Selvsagt har vi også vært i høyden for å få fine oversikts/utsiktsbilder
- det har blitt a l t f o r mange bilder, d e t er uunngåelig i s å spesielle og vakre omgivelser
Sist, men selvsagt inne minst vi har hatt s å deilig vær, s o l og helt vindstille
- helt til i dag..., det er fortsatt lite vind, men det har skyet over, og nå s m å regner det, og vi har nok mer ustabilt vær i vente her, d e t tar vi som det kommer, koser oss gjør vi uansett

Senast redigerad av kari den 2014-05-08 klockan 15:35.
Svara med citat