Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-09, 12:17
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: till Karpathos april 2014

Freda 9 maj.....
Aentligen har vinden mojnat....Kollade ut forstas naer jag vaknade vid nietiden, och vikken lycka, naestan vindstilla....
Sen frukost och ivaeg till stan for att ta ut lite pengar. Traeffade Louis pa Acropolis, och bjudde honom peau lite Lofbergs kaffe,sen vidare mot tandlaekarn Spanos. Som vanligt fullt i vaentrummet och nagra damer fragade ifall jag kom fran Amerika. Spanos sekreterare hade med sig en flaska rose'vin, som jag har vaentat tva ar pa.....Hon bad mej provsmaka, och det gjorde jag forstas....Det var torrt och gott, och skall nog drickas lite svalare, men alls icke som det vinet jag provat forut uppe i Othos, som var vaeldigt sott,naestan som MavroDaphne...
Jag hade tid kl elva, och kom in kvart i tolv. Sen var det full gas i munnen, sprutor och borr....men nu har jag (naestan ) en ny tand till ett rimligt pris.
Sen forbi Pelagos,daer det var full fart. Ritade lite pa en gatupratare, som vi staellde ut pa gatan.
Spegeldamen hade inte kommit till affaeren, sa dom far dom andra grabbarna saetta upp, naer hon nu behagar komma....
Nu en liten svaeng till Zephyros for att skriva lite pa Kalimera, sen vidare mot Nenas Taverna, daer kanske faglarna runt fyrtornet kommer till idag....
Skall traeffa Lasse fran Jakobstad kl 15 pa Irenes Studios, och forhoppningsvis de andra oxo....Vi ska forsoka spela litegrann...Det ska bli trevligt. Alltsa, inget jobbande idag,ser det ut som....men man vet ju aldrig.
Var nere vid Possi Travel och fick reda pa att Prevelis gar bara tva ggr per vecka, sa antagligen tar jag planet, antingen till Rhodos eller Athen, beroende pa biljett.....
Ska spana lite idag eller imorrn....
Mikke
Svara med citat