...samma dag,d.v.s freda....
Peau eftermiddan vid tretiden stack jag tll Jakobstadsgaenget pa Irenes Studios.Daer bidde det lite fika och spelande och pratande. Lasse aer en bra gitarrist, och vi pluggade lite engelsk och irlaendsk musik i all enkelhet.
Efter denna trevliga stund, tillbaka hem och vila lite, innan det var dax att cykla ner till Pelagos.Kom dit vid nietiden, och det var redan ca 60 pers daer. Hade kommit nagra regndroppar,sa Chroni och Florios hade moverat sej in under taket. Efter ett tag borjade det dansas, och mer folk kom, sa naer jag gick vid 24-tiden var det nog ca 80 pers, haelften greker och haelften turister.Manga bekanta ansikten sag jag under kvaellen. Maten verkade smaka bra, iallafall sa Jakobstadsgaenget det, och det duger for mej,sa forsta kvaellen gick jaettebra,vilket kaenns fint..

Idag aer det lordag 11 maj, och inte mycket sol, utan mest moln men inte mycket vind. Har forst varit forbi Jonathan Preece med diverse bocker, och sen till Mimis och Connies affaer med en gitarr, som Mimi lanat ut. I kvaell blir det nog aennu mer folk pa Pelagos far man hoppas.....
Idag ska jag kika lite peau trae-staketen som aer infaellda i cementmuren pa Garden Villa.Det var nog fem aer sen jag malade dom, och faergen har borjat flagna och blekna...
Jag har ocksa fatt nya grannar fran Danmark i rum nr 7 i det lilla huset bredvid daer jag bor. Dom aer (oxo ) trogna Karpathosbesokare sen flera ar.
Nu borjar det bli lite dax for lunch, och kanske lite fagelmalande hos Nena....
Men innan dess ska jag spana efter biljett hem.
Mikke