Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12
Söndag 11 maj
Vaknade idag vid 08.00..kikade ut genom fönstergluggen, vid fotändan av min säng.... strålande SOLSKEN och knappt någon vind... 
IDAG blir en PERFEKT dag för utflykt till EGIALI och bergsbyarna Thoralia, Langada och Potamos!!.. 
Hyrbil igen hos Tomas i Katapola... toppen!!!
Blir även en fin avslutning för Yanna idag, då hon tyvärr åker hem imorgon till KRETA..  ...vilkens lyckans ost att få vara kvar i Grekland.
Sen får jag roa mig själv..  ...mycket vandringar blir det..
Nästa vecka tänkte jag bla gå från Katapola till Profiti Elias... Ska vara en fin vandring!!
Mer rapporter kommer efter denna dags utflykter och kanske några bilder med, TACK igen ALLA Ni som tycker det är intressant att följa min resa!!..
Sunny(direkt från Katapola).. 
|
Denna söndag blev den bästa hittills, vädret visade sig från sin bästa sida.. Strålande solsken och varmt!!..
Mycket efterlängtat efter fem dagar med kraftig vind och kyla... NU..äntligen har de lovat varmare väder framöver..

..då ska jag ta mig en skön simtur imorgon!!!
Tillbaka till denna dag, som varit full av nya intryck och upplevelser, vägen till EGIALI den vackraste jag någonsin färdats på!
Det finns knappt några ord att beskriva EGIALI på rätt sätt, såååå fantastiskt vackert, slår KATAPOLA med många hästlängder!!
Jag blev genast förälskad i EGIALI.. här ska jag bo snart, tänkte jag genast!
Här kommer bilder därifrån...
Vi besökte förstås bergsbyarna LANGADA och THOLARIA .. så charmiga!!
Vi åt lunch i Langada på Tavernan O'Nicos mysigare ställe finns inte...
Har fler bilder i min andra kamera... de jag visar här är tagna med min mobilkamera då de är enklast att ladda ner till min surfplatta...
En bild från utsikten från THOLARIA..
Alltså det är verkligen ett paradis denna tid på året, grönt och mycket blommor.
Sen alla dofter av tex timjan är väldigt stark..Underbart!!
Första gången jag reser till Grekland så här tidigt på året... därför blir jag så exalterad av all denna skönhet!!! Det går inte att se sig mätt på allt det fina, sen finns det hur många motiv som helst att fota, springer där med kameran i högsta hugg..när ska man ha semester tro???..
Passade på att gå runt på några hotell i EGIALI... för att fråga om rum och priser, tillslut fann jag hotellet jag ville bo på, alldeles vid hamnen i Egiali, MIKES hotel, perfekt läge med utsikt upp till bergsbyn THOLARIA, samt ut över havet "The Big Blue"..

Ett bra pris förhandlade jag fram också, mina planer är att bo kvar i KATAPOLA några dagar till, för att hinna göra de vandringar jag planerat in, sen drar jag till EGIALI så snart som möjligt! DÄR vill jag ut och vandra till byarna mm, det var STORSLAGET där I LOVE IT!!
Imorgon är jag solo, Yanna åker som sagt hem tidigt på morgonen, vi har haft en trevlig vecka tillsammans, med många skratt och trevliga upplevelser!
TACK, igen Yanna för gemenskapen!!
Sunny