Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-12, 14:52
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: till Karpathos april 2014

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Grattis till det priset Mikke!
Takk fo de,Janne!
Ja, det var minsann en (glad ) overraskning, eftersom jag suttit och kollat,o kollat, o kollat flera timmar och kommit ner till ca 1300 SEK.....fast det aer klart, naer jag slantat faerjan och overnattandet,samt maten peau Rhodos, soeau aer jag nog uppe i ett par tusen iallafall, haha...
Idag aer det toppvaeder peau Karpahos, d.v.s runt 30 grader och svag vind....Kortbraller aer det som gaeller....Har varit ivaeg och haelsat peau min grekiska morsa, Eva Angelos, daer fick jag lentil soup and greek cofee....Att jag hade en egen thermos med svenskt kaffe,brydde hon sej inte om....
Sen for jag ner till AutoMotoCenter och betalade for scootern, soueau e de klarrt...
Nu har jag bara ett staket kvar uppe vid Garden Villa att mala, och har skaffat spackel, som peau grekiska heter stocko....( kan va bra att veta...)
Daeremot har jag glomt att kopa biljett pa faerjan, men det hinner jag.
Imorrn faer jag ( hoppas jag..) hembesok,dels fran Jakobstad och kanske nan fler, sa jag siktar peau att inte jobba,utan koka kaffe a vara lite huslig....Nog baest att jag staeder lite oxo....
Mikke
Svara med citat