Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-16, 18:57
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Fredag 16 maj

Idag när jag vaknade hade jag svårt för att ta mig upp ur sängen.. det känns i hela kroppen efter den långa vandringen igår.. känner mig väldigt seg idag.. man rör sig på ett helt annat sätt här än hemma.. då brukar jag inte bestiga höga berg.. ..

Idag blir det en "bara vara dag "..MEN.. en liten promenad orkar jag ändå med.. gick bort till ELENI hotell och följde vägen som går förbi hotellet och sen kan man gå ganska långt längs kusten.. IDAG var havet mer turkosblått än vanligt, så vackert...

En väldigt vacker båt..

Passerade även detta helmysiga hus...

Återgick sedan till hamnen i Katapola där jag fick lust att prova Café ERATO som jag fått tips om här skulle ha så goda pizzor, ja varför inte, det var sååå länge sedan jag åt en pizza.. beställde en vegetarisk och den var verkligen jättegod.. ..inga hårda kanter utan krispig helt perfekt!!
Familjen som driver cafét/Tavernan är jättetrevliga och pratar gärna.. tyvärr dåligt med gäster nu, jag var den ända men kanske fler går dit under kvällstid.. satt här lääänge och beställde även in lite vin.. mysigt att sitta här och titta på de färgglada små fiskebåtarna som guppar i hamnen alldeles utanför Erato..samt barn som leker och andra som passerar förbi..

Nu ska jag strax börja packa ihop mina pinaler... det blir hyrbil imorgon till EGIALI, visserligen har bussarna börjat gå, men jag har lite mer nu att släpa på, mat och dryck i kylen bla.
Sen är det skönt att slippa passa busstider,(jag är ingen bussåkarmänniska)..

Det är så bra med Thomas Auto-Moto Rental för de har kontor även i Chora och Egiali ,så jag kan lämna bilen i Egiali, annars hade jag ju inte hyrt, för då hade jag ju ändå fått åka buss tillbaks till Egiali när jag lämnat den i Katapola.
Fin service de har samt priser, men klart dyrare under högsäsong fick jag veta!

Så gott folk det lönar sig att resa under lågsäsong på många vis!!..

Over and out for today from Katapola.

Sunny
Svara med citat