Kallsta söndag 18 maj...
....jojo, naer eller när jag kom fram till Rhodos, så dockade Prevelis LÄNGST bort från stan, och var dessutom rätt försenad.Så det var bara att hänga på sej ryggorna,greppa mandolan och traska iväg mot Gamla Stan.... Jag hade ringt Mango och Amelia sa att nyckeln till mitt rum skulle ligga i blomkrukan, och det gjorde den som tur var.... Rätt svettig insteg jag i rummet och fick av mej packningen. Sen gick jag till en liten taverna i närheten som heter Hammam och där de tre bröderna har anknytning till Karpathos och är bekanta med Mimis Panaretos, mr music i Pigadia....
Dagen, eller morronen daerpa ( svart det daer att sluta skriva som i Grekland...

så kikade jag efter datorn, den enda som är kvar av InternetCaféet, men den va väck,så därför bidde det inget skrivet på Rhodos..... Jag får försöka återberätta hemifrån istället.
Rätt kallt på Rhodos också, så på med långbraller och jacka. Gick på tossdan och hälsade på Panayotis och Caliope på Rhodos Youth Hostel, som numera heter Rhodos Pansion. Tog med mitt sista paket Löfbergs, och gjorde (stark ) fika åt bl.a sju killar från Syrien, samt ägarparet, plus yngsta dottern med lilla sonen. Styrkt ( kanske ) av fikat, klättrade Panayotis upp i den relativt stora och lummiga Mousmoulia-trädet ( Eriobotrya Japonica ) som står mitt i innergården. Dock fick han assistans av syrianerna och applåder av oss andra....

Detta får bli en liten inledning på avslutningen av min resa, för nu skiner solen, jag har fått i mej lite mat samt hoppat i de korta arbetsbrallerna, och ska nu ut i trägårn och riva av presenningen på båtarna....
Mikke