Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-20, 09:01
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Åh vad jag längtar när jag ser dina fina bilder och läser din berättelse.!!!Amorgos är såå underbar och Egiali med omnejd så fint. Hoppas att du hittar några bra matställen också. Mina favoriter är Asteria och To Limani. Ta det nu lugnt några dagar och bara koppla av. Känn ingen press på att vi vill veta hur du har det
//maji
Tack, Maji!

Angående matställen så har jag till största del ätit uppe i byarna, THOLARIA och LANGADA pga utsikten därifrån som är väldigt aptitretande!!..

Har även ätit här nere i Egiali, nära mitt hotell i gränden bakom mitt hotell och mitt emot bageriet! Minns inte namnet på tavernan, det står oftast på grekiska, så här glömde jag fråga, men god mat där!!

Sunny

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Tack Sunny, för ytterligare ett läsvärt inlägg. Du borde få en egen hörna, så bra och fängslande, som du skriver.
Tholaria väcker minnen. Där åt jag en av de mest minnesvärda grekiska luncherna i mitt liv. Undra om det var samma Taverna? Måste kolla mitt arkiv.
Dina beskrivningar har väckt något till liv inom mig. Nämligen att besöka Amorgos igen och då helst i lågsäsong. Har eg inte haft nån superlängtan till Amo, då vi gjorde ön för några år sen, men jag ser att det finns fläckar kvar att upptäcka. Om inte, bara för att besöka Chora och klostret igen.
Vila fötter och hjärnbark några dar och kom sen tillbaka med nya intryck.
Vi längtar!

/Netwolf
Tack, snälla för din kommentar.. NU blir jag nästan lite generad.. ..inte trodde jag att det var så intressant!!..

Egen hörna... ...undrar var den skulle heta tro... kanske... "Sunnys vilda äventyr när hon är i Grekland "...

PS. Angående tavernan SANTOURAKI, så ligger den precis där kyrkan är, den syns på bilden med kyrkan ovan.
Svara med citat