Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-22, 10:10
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Tisdag 20 maj - Onsdag 21 maj

Idag Tisdag en helt oplanerad dag, får gå på min första känsla, efter lång frukost på balkongen tog jag min rygga packad med badgrejer och fika!

Skulle ju ta det lugnt.. ...promenerade längs den långa stranden i Egiali tills den tar slut.. sen fick jag lust att gå till de stränderna som ligger lite avskilt, väldigt vackert belägna!

För att ta sig dit får man gå på en smal åsnestig uppe på berget, härlig tur att gå, med havet långt där nere.. det finns tre stränder på motsatt sida av Egiali som man tar sig till den här vägen.. hittade tillslut min favoritstrand, helt för mig själv... här följer lite bilder på ett par av stränderna...

Här ligger jag och blickar rakt över till Egiali på andra sidan.. ni kan se mina tår sticka upp!.. ..

Vilken avkoppling att vara här och bada i det turkosblå havet och medhavd fika smakar extra gott i denna underbara miljö..
Senare dök det upp ett fåtal personer.. väldigt lugnt ställe att vara på!
Hit kommer jag att gå fler gånger, annars är den långa fina stranden i Egiali helt ok också!

Onsdag 21 maj

Rutin med lång frukost och balkongsittning och med utsikt över hamnen och båtlivet har blivit förmiddagarnas höjdpunkt.. ..idag kommer fiskebåten med fisk, jag gick ner och fotade i massor och kollade när de la ut näten... så vackra färger, hade jag varit konstnär hade jag suttit här hela dagarna och målat... vilka fantastiska motiv..

Efter detta hade jag inga större planer, men mina ben styrde mig upp mot LANGADA min favoritby, tog vandringsleden upp, här följer bilder från skylten och upp dit.. gudomligt vackert!!..

Det är väl cirka 3 km hit upp, kan vara lite mer...
Brukar alltid äta lunch på O'Nicos, men idag kände jag för att prova ett nytt ställe så det blev på MAXO'S längst upp i byn (döpt efter berget bakom uppåt i Langada).

Underbar tavernaägare, kvinnlig med ett ständigt leende på läpparna och pratvänlig om allt mellan himmel och jord.. även här var menyn begränsad så tidigt på säsongen, jag beställde friterad Zucchini med tsatziki och en kvarts krus vitt, mums!..

Hästarna får också jobba....trevligt inslag under tavernabesöket...

Sen vandrade jag mätt och belåten ner mot Egiali igen.. den här markeringen där leden börjar kan man ju inte missa.. ..

Avslutar denna dag med en fin solnedgång..

Så där ja.. då var dessa dagar uppdaterade..det kommer mera....

Sunny (som nog ska bada idag)..
Svara med citat