Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-23, 20:31
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Torsdag 22 maj - Fredag 23 maj

Torsdag, blev en bad-dag, underbart väder strålande solsken, gick åter igen till den lilla stranden jag berättat om tidigare!
Skönt med en lagom promenad upp längs berget innan jag slänger mig i det stora blå!

Underbart i havet nu, stannar här hela eftermiddagen och har det skönt!
Härligt med en slappa dag!

Avslutar sen kvällen med middag på Kw Staras mitt emot bageriet i Egiali, verkar inte att vara den mest populära tavernan i Egiali, det var knappt några matgäster!

Verkar som ASTERIA är tavernan som drar mest folk, dit går jag nog. fortsättningsvis!

FREDAG

Idag kände jag för en längre vandring, så rutten blev Egiali-Langada-klostret Panagia Epanochoriani -Tholaria - Egiali.

En underbar vandring så vackert.. från Egiali till klostret tog det mig 1 timme att gå!

Man måste först gå upp igenom byn Langada innan vandringsleden börjar till klostret, på vägen upp mötte jag dessa åsnor som var ute på ett jobb-uppdrag...

Sen kom jag längst upp i byn och här börjar vandringen fram till det vackra klostret, Langada syns i bakgrunden på första bilden...

Härifrån kan man fortsätta vandringen mot THOLARIA.. långt där nere ligger Egiali..så vackert!!..

När jag blickar bakåt kan jag se klostret samt LANGADA..

Nu börjar jag närma mig THOLARIA..

Nu var jag riktigt trött i benen, det var dessutom väldigt varmt idag, svettig och trött gick jag in på tavernan Thalasino _ onerio som ligger nära kyrkan i byn, nedanför Santouraki där jag tidigare ätit flera gånger, väldigt mysigt och trevligt bemötande av ett äldre par som driver tavernan... en greksallad med tsatziki igen, även här är menyn begränsad.. men vad gör det!..

Ibland behöver man ju besöka toan också, när jag gick dit fanns det ett par riktigt roliga skyltar som visade vilken som var dam och herr-toaletten, tyvärr var damtoan "closed".....

Stannade länge på tavernan det var sååå mysigt här.. trevlig pratstund med ägarna.

Sen traskade jag tillbaks till Egiali den andra leden ner som jag beskrivit i tidigare inlägg, kom tillbaks till Egiali runt 17.00, det vart 6 timmar uppe i bergen idag, härligt!!

Avslutar med fler bilder från Panagia Epanochoriani, där var också ett rikt djurliv(inga människor dock).. ..

Nästa gång jag går hit ska jag ta med mig både kattmat och morötter, djuren verkade så hungriga, stackarna!!

Sunny(direkt från Egiali)..
Svara med citat