Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-26, 19:40
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Lesvosresan 2014

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Trist början, men bra att det ordnade sig och att ni trivdes. Ser fram emot att höra med från resan.
Jo, jag skall berätta en liten snutt alltid när jag har lite tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag ser också fram emot att höra lite mer. Tur att det redde ut sig med boendet. Snart är det min tur att vandra i Molyvos gränder så har ni lite små tips tas de gärna emot. Det är ju några år sedan jag var där.

Eva
Hoppas du får det fint i Molivos, Eva. Det är ju härligt att bara gå omkring där men det vet du ju redan. Men du tycker ju om Womens Cooperative i Petra (jo, vi åt där och det var gott) så det finns en sådan i Molivos också. Den ligger vid vad jag skulle kalla för huvudvägen till hamnen. Ganska så i början, inte så långt om man kommer från Olive Press hållet. Också den var bra och vi drack det lokala "Methymneos"-vinet där. Gott det också!

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
åh så roligt att höra om er resa! Jag åker dit för första gången senare i sommar och är såklart nyfiken och intresserad av allt, bra och dåligt, stort och smått. tips o nyttigheter Hoppas ni får en fortsatt bra vistelse!
/Emma
Nu är vi ju hemma igen , Emma, men visst hade vi det bra och du kommer säkert att få en fin resa för Molivos är väldigt trevligt.

Hoppas jag inte skrämde någon angående Olive Press, det är nog helt ok att bo där. Nu hade ju säsongen precis börjat så jag tror att de var lite tröga ännu. Poolområdet med baren var t.ex inte öppnad, men de började och göra i ordning området under vår vistelse. Vädret i synnerhet i början av vår resa var ganska kyligt så man fick gå i fleece mest hela tiden. Det var lite halvmolningt och blåste en kylig nordlig vind.

Andra dagen fick jag och min man sen rummet med havsutsikt och det som var bra med det var att nu hade vi våra vänner i rummet bredvid och vi kunde sitta på varsin balkong och diskutera ditt och datt. Och trots att det var kyligt så hade vi en mycket fin eftermiddagssol på balkongen så vi klarade riktigt galant av att få solbränna. Sen gjorde vi inte så mycket annat än forskade Molivos den andra dagen.

To be continued...

/ Anne
Svara med citat