Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-27, 21:44
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av ozogott Visa inlägg
Tack snälla för allt du skrivit om din resa och dina upplevelser. Amorgos är en fantastisk plats att vara på och du skriver på ett sätt som gör att man nästan känner sig som man vore där.

Efter många greklandsresor har vi de sista fem åren rest långt och länge och inför detta år funderade vi kring Indonesien, Kina, Nepal, Kirgizistan, Kuba samt lite annat smått och gott men i slutändan längtade vi "hem" och valet föll på Grekland. Dina rapporter har verkligen bidragit till att vi nu längtar mer än någonsin till Grekland, ska bli så kul.

Läste att du funderade på att gå till Stavros, en fantastiskt vacker plats, en magisk upplevelse. Bortsett från de försiktighetsåtgärder du redan tar då du går själv skulle jag inte tveka att rekommendera en tur dit då vädret är klart och tillräckligt pålitligt. Vänd om molnen hopar sig.
Vi tyckte inte det var ett dugg otäckt. Bra tydlig stig som går högt ovan havet. Den går längs en brant sluttning vilket naturligtvis kan upplevas obehagligt beroende på person.
Om det är din önskan, ge det ett försök och avgör på plats om det känns bra. Bedöm inte hela den synliga sträckningen på en gång (då ser det mesta oframkomligt ut) utan ta ett stycke i taget och känn efter om du vill fortsätta eller inte. Att hålla koll på mobiltäckningen kan vara bra då du går själv.
Början på stigen från Agios Theologos var inte helt uppenbar men terrängen gör att det är svårt att missa den.

Återvänd sen samma väg, att gå över bergen för att komma tillbaka till Langada skulle jag inte rekommendera. Det går men efter att ha pratat med folk i Langada har jag fått uppfattningen att det inte är helt trivialt.

Önskar en fortsatt trevlig vistelse på Amorgos

/Ozogott
Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter från din vandring till STAVROS.. jag tänker som du, dvs att man får bilda sig sin egen uppfattning huruvida en vandring är svår eller inte..sen om jag under vandringens gång skulle uppleva svårigheter, är det ju bara att vända om!
Jag är dessutom inte ett dugg höjdrädd, så jag är väldigt sugen att prova denna vandringen, det ska ju inte heller vara så värst långt att gå dit från Agios Theologos, pratade med min värd om detta!
Men det blir inte att jag går dit i denna veckan, har andra planer!..

Roligt att du uppskattar mina skriverier från Amorgos!!

Sunny
Svara med citat