Onsdag 28 maj
Idag har det varit mulet hela dagen på Amorgos, riktigt svalkande och skönt efter en tids hetta som pågått en tid nu!
Idag kände jag verkligen att min kropp sa ifrån, du behöver vila talade den om för mig!..
Men jag tog ändå en liten promenad på fm bort upp på berget och stigen som går till de fina små stränderna som jag berättat om tidigare!
En riktigt skön och lagom promenad, kände inte för att bada, bara gå lugnt och njuta av den fina utsikten från berget ner mot Egiali och stränderna.
Sen har jag bara softat på mitt hotell och fixat lite inför flytten tillbaka till KATAPOLA som kommer att bli på Lördag den 31 maj.
Kom på en alldeles fantastisk idé, att ta Scopelitis från Egiali till Katapola som avgår 19.20 härifrån, då får jag ju prova att åka med denna fina båt, iaf en kort sträcka!!
Ser så mycket fram emot detta!!..
Hade annars tänkt att hyra bil, MEN att färdas med Skopan känns mycket trevligare!!..
Jag kommer att bo på Pension Amorgos igen såklart, ska bli så trevligt att träffa Maria igen!..
Bokade med Marias dotter Evaggelia och var sååå välkommen tillbaka, ett bra pris kom vi också överens om!
Så nu är jag helnöjd!!
När jag strosade omkring planlöst i Egiali råkade jag på dessa charmiga ankorna... som också var ute på en promenad...

...
Avslutade kvällen på en helmysig taverna alldeles bredvid mitt hotell, fick sällskap av en annan svensk som också reser ensam och vi hade en riktigt trevlig pratstund, han lämnar Amorgos på Lördag och ska sen vidare till en annan ö.(vill inte avslöja vem denna person är, därför att jag ej frågat honom om det är Ok)..
Så var denna dag snart till sin ende...vad morgonen bär med sig har jag ingen aning om, det är ju det som gör det så spännande!!..
Fortsättning följer...
Sunny (direkt från Egiali)..