Torsdag 29 maj
Idag tog jag åter en promenad bort till de små stränderna på motsatt sida av Egiali, gick på leden på berget till den sista lilla stranden längst bort!
Underbart att relaxa och bada här helt själv, det var soligt när jag gick iväg runt 11.00, men ganska snart började det mulna på rejält och havet var livligt med vågor, men det gick ändå bra att simma till en början...
Stannade här i några timmar och bara njöt, men senare började det blåsa mer kraftigt och havet började storma, ingen mening att bada mer nu tänkte jag och började packa ihop mina grejer!
Bäst att bege sig tillbaka över berget och ner till Egiali innan jag blåser bort, det tar cirka 40 minuter att gå till denna stranden.
När jag kom hem till mitt hotell, började det storma mer och dessutom regna kraftigt, vilken tur att jag hann hem och inte var högt uppe på berget i detta oväder....
Tänker på Birgitta och Arne som nu är på väg med Scopelitis i detta oväder.. hoppas för allt i världen att de kommer till Katapola tryggt och säkert!!..
Det är mycket värre än det ser ut på bilderna.. jag skulle inte vilja vara ute till havs nu...
Ovädret började 16.30, lokal tid och pågår fortfarande med störtskurar!!
Hoppas det lugnar ner sig tills jag ska ut senare ikväll, klart mysigt med oväder när man är inomhus och kan sitta och titta ut på vädrets makter!!
Sunny(direkt från Egiali)