Fredag 30 maj
So now I'm back in my office again...

....
Idag hade jag inga som helst planer, vilket jag numera inte längre har, går bara på första känslan när jag tar första steget utanför hotellet...
Känslan IDAG styrde mig upp mot den lilla bergsbyn POTAMOS som ligger närmast EGIALI..
den nedre delen av Potamos ser ut så här...
På vägen upp hörde jag bakom mig... Ela, Ela (kom, kom)..det var åsnegubben som manade på en av sin bångstyriga åsna som ville något helt annat än att gå uppför alla hundra trappor..

..så söt!!...
Åsnegubben var också så söööt... när jag stog där och fotade och han kom ridande förbi på en annan åsna, utbrast han med ett brett leende.. Oh..a photographer..good.. Sen red han vidare.. Vilken mysig åsnegubbe..

..när jag blir gammal ska jag bli en åsnegumma som rider omkring i bergen på Amorgos..

...
Kyrkan i byn..

Sen vandrade jag vidare uppåt genom byn och upp till övre delen av Potamos, där ligger tavernan KAMARA där jag stannat till tidigare och fikat, men nu forsatte jag förbi för att gå en liten bit på vandringsleden som går till Monastery Chosoviotissa.. utsikten ner mot Egiali är hänförande...
Såg ut att vara en fin vandringsled, men vände förstås om efter en bit därför att denna vandring tar minst fem timmar och jag hade inget vatten med mig och inga vandringsskor på fötterna heller.. så förutsättningarna var dåliga.. denna vandring får göras vid ett annat tillfälle tänkte jag och gick tillbaka.
Lunch blev det förstås på Kamara med panoramautsikt över havet, det gjorde inte ont..
Underbart skönt och varmt idag, med lite svalkande vind...
Over and out for today.. IMORGON KATAPOLA...

..
Sunny(direkt från Egiali)..