Lördag 31 maj
Avresedsg från Egiali till Katapola.. sååå långt..

..resfeber hade jag redan på morgonen, såg så mycket fram emot att få åka med Scopelitis!
Packade det mesta på förmiddagen, sen gick jag ut på en kort promenad och därefter lunch på en jättetrevlig taverna, som heter Korali och ligger lite ovanför mitt hotell!
Killen som serverade var supertrevlig och vi hade en givande pratstund.
Han förstod inte varför jag skulle lämna Egiali för Katapola, han menade att det är ju bara en hamn.
Tänk så olika man kan tycka.. för mig är Katapola mer genuint, Egiali är mer turistigt, visst det är mycket vackert med byarna och de fina vandringarna man kan göra där omkring det är otroligt vackert!
Men fina vandringar kan ju göras även från Katapola.
Fick inte mycket gjort idag eftersom jag visste att snart ska jag iväg.. betalade Theo på Mikes för mina 14 nätter och tackade för tiden som varit!
Ett hotell som jag verkligen kan rekommendera, rent och fräscht, AC, safetybox,.satellittv, WI-FI, kylskåp och det bästa av allt den fantastiska utsikten över havet och bergen.
Så var det då dax att bege sig de få stegen till hamnen runt 19.00 gick jag ner och satte mig och väntade på Skopan, så kom hon då runt 19.20, punktlig som vanligt!
Så härligt att färdas med denna båt, lugnt och stilla till havs, satte uppe på övre däck i stort sett hela den långa resan, som tog långa 30 minuter..

...
Hejdå, Egiali..vi ses snart igen...
Sen rundade vi berget och då äntligen i Katapola igen..
Så var hon då hemma igen Scopelitis i sin hemmahamn...och jag var tillbaks där mina Amorgosäventyr startade den 4 maj, oj så fort tiden har gått, men så mycket jag fått uppleva, är så tacksam!!..
Roomsare var förstås på plats som alltid, Maria vinkade åt mig när jag steg av båten och pekade mot Pension Amorgos att jag kunde gå dit.. lämnade mitt bagage innanför dörren, sen gick jag ut igen och mötte Maria, fick en stor KRAM och en puss på båda kinderna, vilken söt gumma.. Vilket välkommande!!..
Fick ett mysigt rum med delvis havsutsikt, jag kan se Skopan iaf..

..
Verkar vara i stort sett fullt på hotellet..så mycket turister nu så det känns som att komma till en helt ny by!
Packade upp det mesta och gick sedan ut för att inhandla det nödvändigaste för frukosten imorgon.
Har även denna gång fått Marias egen hemma gjorda goda likör som välkomstdryck!..Så god!!..

Nu ska jag snart "natta " mig, för imorgon väntar nya äventyr!!
Sunny(direkt från Katapola)..