Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-01, 21:11
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Söndag 1 Juni

Strålande morgon, idag blir det varmt!!
Efter en god natts sömn i Pension Amorgos underbara säng, blev det balkongsittning nästintill hela fm, frukosten smakade extra bra idag!!

Scopelitis avseglade runt 06.00 inget som jag hörde.. trots att hon ligger alldeles utanför hotellet.
Istället för Scopelitis låg en fin fiskebåt på Skopans plats när jag slog mig ner vid frukostbordet....

Fick kontakt med Arne och Birgitta per sms, de vill träffas över ett krus vitt, men då var jag precis på väg ut för att ta mig ett dopp i THE BIG BLUE.. vi bestämde att vi skulle senare i eftermiddag.
Jag drog iväg mot Eleni Hotell och vidare förbi på den vägen som går längs kusten och som är så vacker! (vilken jag berättat om tidigare i denna tråd)..efter cirka 20 minuter hittade jag min drömstrand där jag kan vara helt för mig själv, dessutom upplevs havet som renare när man kommer bort från hamnen.
För att komma ner till denna strand får man gå nerför ett stup, gäller att passa sig vart man sätter fötterna.
Här går man ner, vid det lite "udda" huset som jag tidigare fotat och visat här....

Underbart skönt med en simtur idag, det blev många dopp under de timmarna jag var här, nu uppskattar jag verkligen dessa baddagar då jag tidigare till största del mest vandrat...

Vid 15.00 var jag nöjd och klättrade upp för stupet igen....för att bege mig tillbaka till hamnen i Katapola, började kurra i magen så det kändes dax för en sen lunch.

Visste vart jag ville gå och äta, på Kapetan Dimos, så trevligt där!
Skickade sms till A&B och talade om vart jag var och fick genast svar att de kommer dit!

Vart sugen på pasta idag med grönsaker och ostsås, väldigt god och ett litet krus vitt, efter en stund kom A&B och vi hade en riktigt trevlig pratstund om allt mellan himmel och jord.
Så trevligt att träffa Kalimera vänner IRL, det händer ju inte så ofta!

Efter en stund gick Arne in i tavernan, tänkte att han ska väl på toan eller nåt.. sen kom han ut igen med ett finurligt uttryck i ansiktet, sen säger han att nu har jag betalat din lunch den bjuder vi på!
Jag vart alldeles paff..MEN tack så mycket utbrast jag till sist!!
Sådana är vi säger Arne då!!
Vilka snälla människor!!....

De gick sen vidare till en annan taverna för att äta och jag blev kvar på Kapetan Dimos (vi ska ses en annan dag igen), jag beställde en frappe och satt kvar och bara njöt av folklivet, Scopelitis kom in i hamn igen och de kom ytterligare några nya turister men inte så många!

En bild på Kapetan Dimos taverna och ägarens svarta katt som är helskön, hoppade upp i mitt knä, inte för att tigga utan bara gosa...

När jag sen skulle betala för min frappe, säger den supertrevliga tavernaägaren.. den bjuder jag på.....så den tavernasittningen kostade mig 0 kr, INTE ofta det händer mig!!

Han tyckte också det var trevligt att jag kommit tillbaka till Katapola, så gulligt att han kom ihåg mig!..

Imorgon väntar något nytt runt hörnet...

Sunny
Svara med citat