Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Kul att du är tillbaka i Katapola igen. Egilai i alla ära, men Katapola är bäst. Tycker jag. 
|
Citat:
Ursprungligen postat av LaRose
Känner som du, Janne.
Ska bli intressant att höra i slutet av din resa Sunny, om du fortfarande tycker att Egiali "slår Katapola med många hästlängder"... Det är märkligt det där, var man trivs och känner sig hemma. Vad det är som gör det.
|
Ja, Janne och LaRose i början när jag kom till Egiali så kändes det som att där var bäst att bo pga närheten till de fina byarna Tholaria, Langada och Potamos och visst det ÄR storslaget där med de höga bergen och vandringsmöjligheterna.
MEN väldigt turistiskt i själva Egiali, helt uppbyggt för turism med ALLA små souvenirbutiker,där det mesta är svindyrt!!
Men skulle kunna tänka mig att istället bo i någon av de fina byarna nästa gång tex Langada som är min favorit av de tre, den vackraste!!
Nu har jag ju iaf något att jämföra med, så då vet jag exakt vart jag ska bo när jag återvänder i höst, vilket jag funderar starkt på att göra!
Så nu när jag känt efter mer så vinner KATAPOLA över Egiali, mkt pga närheten till Chora och det är mer genuint och mysigt här!
Återkommer senare med dagens färska rapport!!
Sunny (som nu är hungrig, ett tavernabesök blir närmaste aktivitet)..