Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-02, 17:59
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: E-tickets - Check-in points

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Jag landar 14.45 och tänkte mej till BS 17.30. Känns som tunnelbana i mitt alternativ? Vågar inte heller förboka BS-biljetter då dessa är förbrukade vid en ev. försenad ankomst.
Har oxå läst att man måste hämta biljetter 30 min före. Flygplatsen har jag aldrig köpt på. Var ligger den? Är det en resebyrå eller ett BS-kontor?

/ursäkta jag lånade din tråd fredriklinda!
Det är resebyråer du hittar på flygplatsen och om det är ont om tid är det ju ingen garanti att du hinner till Piraeus efter det att du har köpt dina båtbiljetter på flygplatsen.

Om du ska åka Blue Star mot Kykladerna 17.30 skulle jag ta bussen, om du inte redan vet att tunnelbanan har en avgång som passar för dig. Här hittar du tidtabellen och information om bussarna
HTML-kod:
http://www.athensairporttaxi.com/en/athens_topiraeus_en.htm
. Observera att du måste byta vid Monastiraki för att komma till Piraeus om du tar Metron.

Bussarna och tunnelbanan ungefär lika ofta, men har inte alltid samma avgångstider så satsa på det alternativ som stämmer bäst. De senaste åren har det tagit mellan 50 min och en och en halv timme med bussen. Kliv av hållplatsen före Piraeus Metrostation, gå över gatan och leta dig in till kajen via någon av de öppna grindarna. I hörnet av kajen, nära Blue Stars kajplats till Syros, Paros, Naxos, Santorini etc ligger Blue Stars egen biljettkiosk där du kan köpa biljett samtidigt som du har koll på landgången till båten.

Hoppas att du hinner med båten!
Våga
Svara med citat