Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-02, 20:16
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Måndag 2 juni

I natt vaknade jag vid 03.30 och vart klarvaken, kikade ut på balkongen och det var ju förstås Bluestar som anlänt runt 03.00... vet inte om jag blev väckt pga av det eller om jag bara vaknade ändå!
Jag somnade om en stund men sen gick jag upp igen runt 05.30, tog fram kameran och lyckades få med både Bluestar och Scopelitis på samma bild innan de båda drog iväg runt 06.00.

Jag somnade sen om och sov ett par timmar till...

Sen frukost som vanligt på balkongen, idag kände jag för att röra på mig lite mer, så jag bestämde mig för att gå vandringsleden till CHORA som är så fin, den tröttnar jag aldrig på, känns lättare att gå den nu när jag känner igen vägen så bra!

Efter under en timme var jag i charmiga Chora igen, uppmärksammade att tavernan To Xyma fortfarande inte har öppnat för säsongen trots att det nu börjar att bli rätt så mycket turister!

Vandrade upp igenom Chora, nu började jag bli sugen på något lätt att äta och dricka så jag slog mig ner på den jättemysiga bistron Kathodon...

Härliga omgivningar här att vila ögonen på...

Beställde in youghart med frukt och honung samt en frappe, gissa om det smakade underbart gott!!.. ...

Här skulle jag kunnat sitta hela dagen och njuta, kika på folk som passerar förbi.. underbar atmosfär!
Sen strosade jag omkring i de trånga gränderna och tittade in i de små butikerna, köpte lite hemmagjord likör i fint målat Amorgosmotiv i en liten glasflaska.(det ska jag njuta av när jag kommer hem till Sverige och drömma mig tillbaka till Amorgos.)

Så fint med all blomsterprakt i Chora, här får jag nog ta och bo någongång...

Sen sprang jag på Marias dotter Eyaggelia som var på väg ner till Katapola för att möta upp en båt med gäster till hennes hotell i Chora.. hon frågade om jag ville ha skjuss ner, eller om jag ville gå, jag valde att åka med henne i bilen ner, det hade blivit så varmt och jag hade slöat till under fikapausen.
Det var några nyanlända som steg av båten men inte så våldsamt många., fler lär det ju bli senare i juni.

Senare kände jag för att gå över till Xilokeratidi sidan, alltså byn som ligger på motsatt sida av Katapola och sätta mig på någon mysig taverna nära havet.
Hittade en som heter Karamel, väldigt mysig! Ikväll åt jag fisk och det var underbart gott med lite vitt vin till!.

Inte helt fel med den här utsikten över Katapola på andra sidan..

Inte så mycket folk där men de flesta går ju ut mycket senare och äter, men det är inget som jag föredrar, brukar bli runt 19.00 för min del.

Nu ska det visst bli lite nederbörd i natt och imorgon, lite svalka igen tar jag gärna emot!

Nu vet jag inte om det blir så mycket mer att skriva om förrän jag ska ge mig på vandringen till Stavros, samt när jag ska vara privatchaufför åt A&B kan ju bli något att skriva om.. ..

Nu är jag trött! Lågtrycket påverkar mig, blir nog tidigt i säng!

Kalinichta!!!

Sunny(direkt från Katapola)
Svara med citat