Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-03, 18:24
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Tisdag 3 juni

En mulen morgon och ett lätt småduggande regn att vakna upp till, så idag vart det sovmorgon!

En lång frukost och sen tog jag mig en skön promenad upp till Minoa (dit jag vandrat tidigare när jag startade min semester i Katapola), lagom brant uppför så kroppen får jobba lite!!..

Så vackert där uppe med utsikten över havet och bergen runt omkring!

Vandrade sen tillbaka ner till Katapola igen, slog mig ner på Capetain Dimos taverna, ägaren var trött idag sa han, lagat och förberett en massa mat under förmiddagen!
Dessutom har han haft gäster fram till 02.00 inatt, sen inte sovit mer än till cirka 05.30, så är det att driva en business.. de har det inte allt för lätt!!
De jobbar ju i stort sett dygnet runt under säsongen, vilan kommer sen under vintern.

Käkade lunch och drack lite vin, småpratade med andra gäster, bla en tysk kvinna som besökte Amorgos 27:e året i rad.. fantastiskt, hon pratade även flytande grekiska!

Vi började prata om vandringar på Amorgos och vi kom då in på vandringen till STAVROS, som jag ville veta lite mer om, hon hade vandrat dit tre gånger!
Hon gav mig lite nyttiga tips, bla att den läskigaste biten, där det är hiskeligt högt och ett stup rakt ner, ska man bara gå rakt på och INTE titta ner så går det bra, menade hon!!..

Jag gillar utmaningar, så på torsdag eller fredag i denna veckan om det lovar klart väder ska det bli av!!

Efter ett par timmar på tavernan, dök A&B upp, vi hade en stunds trevligt samtal, de skulle senare iväg och äta på The Corner.
Vi bestämde att vi i denna veckan ska hyra bil om vädret stabiliserar sig och åka mot Egiali och Langada, kan bli i samband med min vandring till Stavros, de skulle då vänta på mig och sen har jag ju någon att ringa om jag skulle gå och ramla eller bli helt "lost" där uppe i bergen!
Då får de väl skicka upp en helikopter eller nåt!!..

Många segelbåtar i hamnen och det beror på det ostadiga vädret nu, fick jag veta!
Ett säkert tecken!!
Så många så att alla inte kunde lägga till i hamnen, en del fick åka i en liten jolle för att sig in i hamnen.
Sen kom Scopelitis runt 18.00...

Kom att tänka på atmosfären i Katapola, hur den smittar av sig, jag blir numera lätt sittande och glor på allt och ingenting.
Att bara "vara" är något som börjar bli mer och mer vanligt förekommande..och jag har INTE alls något dåligt samvete för det!!..
Med tanke på att jag har ränt upp och ner i alla berg som finns snart.. ..såååå ta det lugnt ett tag kan jag gott unna mig!

Fortsättning följer...

Kram på Er...

Sunny(direkt från Katapola)..
Svara med citat